111

السبت، 3 أبريل، 2010

اكسسوار محمول جملة

اكسسوار محمول جملة



و ما توفيقي الا بالله







يا شباب انا

بعد الازمة الاقتصادية و الكساد و البهدلة

و تغير مستوي الدخل

قررت بعد ما فكرت اني اعمل اي حاجة جانب الوظيفة

و علي رأي المثل اسعي يا عبد و ربنا يعينك



المهم درست تجارة الكترونية علي تصدير و استيراد علي تجارة الكترونية

و في النهاية فتحت مكتب تسويق الكتروني

و اتفقت مع واحد مستورد من الناس المحترمة

يستورد لي اكسسوار محمول من الصين

علي فكرة هما ناس مخضرمين و هما اخوات منهم واحد مقيم اقامة دائمة في الصين

و لما ينزل مصر اخوه بيسافر بداله

عشان يتابعو التصنيع لطلبياتهم و ان احاجة تكون علي مستوي عالي



المهم انا دلوقتي عندي اكسسوار بسعر الجملة

و الاسعار مهاودة جدا لاني رعيت الله في حسن اختيار المنتجات

يعني حاجة درجة اولي تكاد تكون لا تفرق بيبن الاصلي و اللي انا استوردته

( الي الراجل استورده لحسابي(



المهم الحاجة ممتازة جدا و مش مكتوب عليها نوكيا عشان مش نغش الناس و نقول انه الاصلي

بس في نفس الوقت الخامة لا يمكن تفرقتها عن الاصلية و اللي يحب يشوف الحاجة الفرجة ببلاش



و انا وضعت هامش ربح بسيط جدا جدا

لدرجة انه الاسعار مثل اسعار العتبة

او اقل في بعض الاصناف

لكن الجودة اعلي

كمان الشاحن اللي عندي و البطارية

بابيعه بضمان

يعني شاحن تكلفته علي التاجر اللي يأخذ مني كلام فاضي و جودته عالية

و كمان سنة ضمان

و البطاريات نفس الشء

ضمان سنة و تكلفة منخفضة



طبعا الضمان انا مش خسران حاجة لان اولا الحاجة جودتها عالية و احتمال المشالكل فيها منخفض و قد يكون معدوم

ثانيا انا حرصت علي ان المصنع الصيني يضمن الحاجة

عشان ما يجبليش حاجات مضروبة

و البس في الحيط ولا اغش الناس و اللي يرجع حاجة مش شغالة اقوله انها سوء استخدام مثل ما يفعل الاغلبية في الوقت الراهن

و كمان قلت لكم راعيت الله في اختياري لمنتج عالي الجودة



عملا بالحديث " ان الله يحب اذا عمل احدكم عملا ان يتقنه "

و انا راعيت انه تكون الحاجة متقنة التصنيع

لانها تمثلني في السوق

و انا بحب الامانة

و الصدق حتي لو ده علي حسابي



المهم ده ممكن يكون مشروع جيد لمن يبحث عن دخل اضافي

لان الحاجة ممتازة و ممكن يطلع لنفسه هامش ربح عالي و في نفس الوقت يبيع كتير لو حد عايز يتعاون معايا انا تحت امركم جميعا

تليفوني

زيرو ستاشر

خمسين

واحد و خمسين

ثلات ستات

0165051666



صدقوني الموضوع ده ارباحه مضمونة باذن الله



و بجد جدير بالتفكير

انا في انتظار اراءكم و تعليقاتكم

و ادعوا لي بالتوفيق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق